Siyaset AlemiSiyaset AlemiSiyaset Alemi
  • Siyaset Haberleri
  • Güncel
  • Dünya Haberleri
  • Ekonomi
  • Spor
  • Yaşam Haberleri
Okuma Avrupalı Otomobil Üreticileri Çin’e Bağımlı: Çip Krizi Yeniden Kapıda!
Paylaş
Font ResizerAa
Siyaset AlemiSiyaset Alemi
Font ResizerAa
Arama
  • Siyaset Haberleri
  • Güncel
  • Dünya Haberleri
  • Ekonomi
  • Spor
  • Yaşam Haberleri
  • Kullanım Şartları
  • KÜNYE
  • İletişim
© Copyright 2022, Siyaset Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
Siyaset Alemi > Manşet > Avrupalı Otomobil Üreticileri Çin’e Bağımlı: Çip Krizi Yeniden Kapıda!
Manşet

Avrupalı Otomobil Üreticileri Çin’e Bağımlı: Çip Krizi Yeniden Kapıda!

Avrupa, Çin’e bağımlılığını azaltmak için çip ve batarya üretiminde yeni adımlar atıyor.

Son Güncelleme 26 Ekim 2025 00:13
18 saat Önce
Paylaş
Nexperia
Paylaş

Avrupalı otomobil üreticileri, Çin’e olan bağımlılıklarını yeniden hatırlatan bir dizi gelişmeyle karşı karşıya. Hollanda merkezli çip üreticisi Nexperia ve Çin’in hammadde ihracatındaki düşüşü, Avrupa otomotiv sektöründe tedarik zinciri krizinin yeniden tırmanabileceği endişesini doğurdu.

Hollanda-Çin Gerginliği Tedarik Zincirini Tehdit Ediyor

Çip üreticisi Nexperia, sahibi Çinli Wingtech Technology ile Hollanda hükümeti arasındaki anlaşmazlığın tedarik süreçlerini etkileyebileceği uyarısında bulundu. Hollanda hükümeti, güvenlik gerekçesiyle Nexperia’ya bu ay el koydu. Bu durum, otomotiv sektörünün yarı iletken tedarikinde yeni bir belirsizlik yarattı.

Çin’in Hammadde İhracatı Sert Düştü

Pekin yönetiminin açıkladığı verilere göre, Çin’in kritik hammadde ihracatı Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 31 azaldı. Bu durum, özellikle elektrikli motorlar için hayati öneme sahip nadir toprak elementleri tedarikinde ciddi sıkışıklığa yol açıyor.

Avrupa’nın dev otomobil üreticileri, hâlihazırda Çin’den gelen mıknatıs, çip ve batarya bileşenlerine yoğun biçimde bağımlı durumda. Bu da özellikle Volkswagen, Mercedes ve BMW gibi markalar için üretim zincirinde risk oluşturuyor.

“Almanya Yeni Rekabet Avantajları Geliştirmeli”

Zürih’teki St. Gallen Üniversitesi’nden Prof. Andreas Herrmann, Almanya’nın içten yanmalı motorlar üzerinden kurduğu avantajı kaybettiğini belirterek şu değerlendirmede bulundu:

“İçten yanmalı motor Almanya’nın rekabet gücünün temeliydi. Şimdi yeni teknolojiler ve bileşenlerde avantaj sağlayacak alanlar yaratmak gerekiyor.”

Batarya Üretimi Avrupa İçin Stratejik Öncelik

Avrupa, elektrikli araç üretiminde bataryaların stratejik önemini kavramış durumda. Ancak sektör hâlâ büyük ölçüde Çin ve Güney Kore menşeli bataryalara bağımlı. Avrupa’nın en büyük batarya girişimi Northvolt’un iflası, yerli üretim hedeflerine büyük darbe vurdu.

Buna rağmen Volkswagen’in PowerCo’su ve Renault liderliğindeki Verkor ittifakı, Almanya ve Fransa’da yeni batarya fabrikaları kurarak üretim kapasitesini artırmayı hedefliyor.

Çip Krizi Yeniden Gündemde

Covid-19 döneminde yaşanan çip kıtlığının ardından otomotiv şirketleri tedarik kaynaklarını çeşitlendirmeye çalışsa da karmaşık yarı iletken zinciri hâlâ risk oluşturuyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) Başkanı Sigrid de Vries, bu konuda temkinli:

“Otomobil üreticileri çip tedarikini çeşitlendirmek için çaba gösteriyor ancak risk hiçbir zaman sıfırlanamaz.”

İstihdam Kaybı ve Ekonomik Baskı Artıyor

Almanya Otomobil Endüstrisi Birliği (VDA) verilerine göre, 2024 ile 2025 arasında sektörde 51 binden fazla kişi işini kaybetti. Bu durum yalnızca fabrikaları değil, şehir ekonomilerini de etkiliyor. Audi’nin merkezi Ingolstadt, azalan kurumsal vergi gelirleri nedeniyle 80 milyon euro bütçe açığı ile karşı karşıya kaldı.

Avrupa Umut Arıyor

Zorluklara rağmen Avrupa, geleceğe dair umutlarını koruyor. Volkswagen’in Salzgitter fabrikası ve Renault-Verkor iş birliğiyle kurulan Dunkirk tesisi, yerli batarya üretiminde kritik adımlar olarak görülüyor.

Ayrıca ZF Friedrichshafen’in geliştirdiği nadir toprak metalleri gerektirmeyen elektromanyetik motor gibi inovasyonlar, Avrupa’nın dışa bağımlılığını azaltma yolunda umut veriyor.

Prof. Herrmann, sektörün bu süreçten güçlenerek çıkabileceğini belirtiyor:

“Otomotiv sektörü zorlu bir dönüşümden geçiyor, ama sonunda çok daha dirençli bir yapıya kavuşacak.”

Ebubekir Şahin’in Yerine RTÜK Başkanlığına Mehmet Daniş Seçildi!
CHP Lideri Özgür Özel’den Avrupa’da Yeni Türkiye Eleştirisi!
Casusluk İddiası Sonrası TELE 1’e Kayyum Kararı!
Vergi Adaleti Tartışması: Yeni Düzenlemeler Kimin Yükünü Artırıyor?
EtiketlerAlmanya Otomotiv EndüstrisiAvrupa Otomotiv SektörüBatarya ÜretimiÇip KriziElektrikli Araç Üretimi
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Tele1 Casusluk İddiası Sonrası TELE 1’e Kayyum Kararı!
Sonraki Haber Para Vergi Adaleti Tartışması: Yeni Düzenlemeler Kimin Yükünü Artırıyor?
Uyku
Doğal Yollarla Serinleyin: Yaz Gecelerinde Rahat Uyku İçin 7 Altın İpucu!
Diğer Haberler
Baba Vanga
Baba Vanga’nın 13 Ağustos 2025 Kehaneti Gündeme Oturdu, Dünya Nefesini Tuttu!
Diğer Haberler
Mutlu Evlilik
Aşkın Formülü Çözüldü! Bilim İnsanları Mutlu Evliliğin Sırrını Açıkladı!
Diğer Haberler
Makyaj
Çarpıcı Veriler Ortaya Çıktı: TikTok Genç Kızları Nasıl Etkiliyor?
Diğer Haberler
Mutluluk
Psikologlar Açıklıyor: Ömür Boyu Mutlu Olmanın Kuralları!
Diğer Haberler
Siyaset AlemiSiyaset Alemi
© Copyright 2022, Siyaset Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • KÜNYE
  • İletişim