Türkiye ile İspanya arasındaki ilişkilerin iyileşmeye devam etmesi iki ülke arasındaki ticarete de olumlu yansıdı.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ihracatı temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artarak 24 milyar 951,9 milyon dolara çıktı.
HEDEF ÜLKE
Ticaret Bakanlığı’nın 2025 yılı için ihracatta hedef ülke olarak belirlediği 55 ülke arasında İspanya da yer alıyor.
Bu dönemde Avrupa ekonomisindeki kırılganlıklara karşın İspanya’nın özellikle sanayi ürünlerine talebin gücünü koruduğu görüldü.
Bu dönemde, Türkiye, İspanya’ya 901,7 milyon dolarla tüm zamanların en yüksek temmuz ayı ihracatını gerçekleştirdi.
Türkiye’nin İspanya’ya ihracatı temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,9 arttı.
İSPANYA, İHRACATTA ALTINCI ÜLKE KONUMUNDA
İspanya, bu dönemde Türkiye’nin en fazla dış satım yaptığı 6. ülke oldu.
Türkiye’nin temmuz ayında en fazla ihracat yaptığı ülkeler 1,8 milyar dolarla Almanya, 1,4 milyar dolarla Birleşik Krallık, 1,3 milyar dolarla Birleşik Arap Emirlikleri, 1,2 milyar dolarla ABD, 1 milyar dolarla İtalya olarak sıralandı.
EN FAZLA İHRACATI OTOMOTİV ENDÜSTRİSİ GERÇEKLEŞTİRDİ
İspanya’ya temmuz ayında yapılan dış satımın sektörlere göre dağılımı incelendiğinde, “otomotiv endüstrisi”nin 281,5 milyon dolarla ilk sırada yer aldığı görüldü.
İKİNCİ SIRADA HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON VAR
Bu sektörü 171,6 milyon dolarla “hazır giyim ve konfeksiyon”, 123,9 milyon dolarla “kimyevi maddeler ve mamulleri”, 68 milyon dolarla “elektrik ve elektronik”, 50,5 milyon dolarla “çelik” sektörleri izledi.
Temmuzda ülkeye değer bazında en fazla ihracat artışı kaydeden sektörler 73,5 milyon dolarla “otomotiv endüstrisi”, 17,2 milyon dolarla “kimyevi maddeler ve mamulleri”, 17,1 milyon dolarla “elektrik ve elektronik”, 6,1 milyon dolarla “tekstil ve hammaddeleri”, 6 milyon dolarla hububat “bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri” olarak gerçekleşti.
İspanya’ya söz konusu dönemde “tekstil ve hammaddeleri” sektörü yaklaşık 44,7 milyon dolarlık, “hububat bakliyat yağlı tohumlar ve mamulleri” 9,8 milyon dolarlık dış satım gerçekleştirdi.
“TÜRKİYE, İSPANYA İÇİN STATEJİK ORTAK”
İspanya merkezli banka Banco Sabadell’in İstanbul Temsilcilik Ofisi Baş Temsilcisi Vicente Balbin, iki ülke arasında karşılıklı ticarette net bir ivme gördüklerini aktararak, “İspanya, Avrupa Birliği pazarında Türkiye için stratejik bir ortak olmayı sürdürüyor ve bu olumlu eğilimin önümüzdeki aylarda da devam etmesini bekliyoruz.” dedi.