Siyaset AlemiSiyaset AlemiSiyaset Alemi
  • Siyaset Haberleri
  • Güncel Haberler
  • Dünya Haberleri
  • Ekonomi Haberleri
  • Spor Haberleri
  • Yaşam Haberleri
Okuma Türkiye’deki 3 Asansörden Biri Binilmeyecek Kadar Riskli
Paylaş
Font ResizerAa
Siyaset AlemiSiyaset Alemi
Font ResizerAa
Arama
  • Siyaset Haberleri
  • Güncel Haberler
  • Dünya Haberleri
  • Ekonomi Haberleri
  • Spor Haberleri
  • Yaşam Haberleri
  • Kullanım Şartları
  • KÜNYE
  • İletişim
© Copyright 2022, Siyaset Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
Siyaset Alemi > Güncel Haberler > Türkiye’deki 3 Asansörden Biri Binilmeyecek Kadar Riskli
Güncel Haberler

Türkiye’deki 3 Asansörden Biri Binilmeyecek Kadar Riskli

Türkiye Makina Federasyonu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sefa Targıt, "Türkiye'de 239 bin 207 adet asansör yani her 3 asansörden biri kullanılmaması gerekecek kadar güvensizdir." dedi.

Son Güncelleme 22 Mart 2023 14:04
2 yıl Önce
Paylaş
Asansör
Paylaş

Türkiye Makina Federasyonu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Sefa Targıt, deprem sonrası, hasarsız veya kullanımına izin verilen az hasarlı binalarda bulunan asansörlerde uzman kontrolünün şart olduğunu söyledi.

Deprem durumunda asansörlerde en çok görülen hasarların kabin veya karşı ağırlığın raydan çıkması ve yapısal deformasyonlar olduğunu aktaran Targıt, “Asansör kuyusu ve ray hattının zarar görmediğinin tespitinden sonra asansörün çalışmasına dair noktalar kontrol edilir. Mevzuata göre deprem veya kaza geçirmiş asansörün asansör periyodik muayene yönetmeliğine göre kontrolü yapılmalıdır. Kuyu, ray hattı, kabin ve karşı ağırlık askı sistemi gibi ana elemanların uygunluğundan emin olmadan sürüş yapmak ve diğer aksamı muayene etmek başka tehlikelere, düşmelere veya asansör aksamının zarar görmesine yol açacaktır.” ifadelerini kullandı.

Targıt, asansörlerde sismik durumlara uygun standartların olduğunu dile getirerek şu bilgileri paylaştı:

“EN 81-77-Sismik Durumlara Tabi Asansörler Standardı, deprem bölgelerinde yapılacak asansörlere, ana emniyet standardı olan EN 81-20 veya yeni yayınlanan TS ISO 8100-1 standardının gereklerine ek olarak yapılması gerekenleri, alınması gereken ek yapısal tedbirleri ortaya koyar. Buna göre, tasarım ivmesi 1’den küçük ise EN 81-20 veya TS ISO 8100-1 şartları yeterlidir ve bu yüzden hiçbir ek işlem gerekli değildir. Tasarım ivmesi 1 ile 2,5 arasında ise Sismik Asansör Kategorisi 1 kabul edilir ve standartta tanımlanan küçük düzeltici işlemler gereklidir. Tasarım ivmesi 2,5 ile 4 arasında ise Sismik Asansör Kategorisi 2 kabul edilir ve standartta tanımlanan orta düzeyde düzeltici işlemler gereklidir. Tasarım ivmesi 4’ten büyük ise Sismik Asansör Kategorisi 3 kabul edilir ve standartta tanımlanan önemli ölçüde düzeltici işlemler gereklidir.”

Söz konusu ek önlemlerin çok büyük masraflar veya yapısal değişiklikler getirmediğini vurgulayan Targıt, ancak depremde hayat kaybını önleme ve sakatlanmaların yaygınlığını azaltma, insanların asansörde mahsur kalmalarının önüne geçme, hasarı önleme, yağ sızıntısına bağlı çevresel sorunların önüne geçme ve hizmet dışı kalan asansörlerin sayısını azaltma yönlerinde büyük fayda yarattığını kaydetti.

Targıt, binanın deprem sensöründen deprem olduğuna dair sinyal alınabildiği takdirde, asansörlerin mevcut iç ve dış tüm çağrıları sildiğini ve yeni kayıt almadığını dile getirerek, “Yavaş hızla en yakın kata gider ve bir uzman kontrol ve yeniden devreye alma işlemlerini yapana kadar kapıları açık olarak o konumda bekler. Standarda uygun bina ve asansörler bu şekilde davranmalıdır. Özetle komut vermek mümkün olmaz, oluyorsa ya binada deprem sensörü yoktur ya da asansör EN 81-77 çerçevesine uygun yapılmamış demektir.” şeklinde konuştu.

Asansör endüstrisi AB uyum sürecinden en fazla yararlanmış sektör
2021 yılı muayene sonuçlarına göre, Türkiye’de faal, 713 bin 502 asansör bulunduğunu bildiren Targıt, şöyle devam etti:

“Bu asansörlerin 119 bin 789 adedi yani yüzde 17’lik kısmı güvenlidir. Yaklaşık yüzde 50’sine denk gelen 354 bin 506 adedi düzeltilmesi gereken eksikler taşıyan ama kullanılabilir asansörlerdir. 239 bin 207 adet asansör yani her 3 asansörden biri ise kullanılmaması gerekecek kadar güvensizdir. Türkiye’deki asansörler ve asansör endüstrisi, 2000’lerin başında yaşadığımız AB uyum sürecinden en fazla yararlanmış sektördür. Düzenlenmiş alanların en etkin uygulananı diyebileceğimiz bu sahadır. Uygunsuz ürün cezalarından en yüksek payı alması, diğer sektörlerden çok geride olmasından değil, çok açıkça ve net kriterlerle yüzde 100 piyasa denetiminin uygulanabildiği tek ürün grubu olmasındandır.”

Yargıtay Onursal Cumhuriyet Başsavcısı Vural Savaş Hayatını Kaybetti!
Aziz İhsan Aktaş Soruşturması Derinleşiyor: Müdürler Dahil 25 Kişi Yakalandı!
Bakan Yerlikaya Duyurdu: Sahte Belge Şebekesi Yakalandı!
İstanbul’da Büyük Tehlike: 600 Bin Bina Çökme Riski Altında!
Yolcu Otobüsü Köprüye Saplandı!
EtiketlerAsansörAsansör ProblemleriTürkiye Makina Federasyonu
Bu Haberi Paylaş
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn
Önceki Haber Temel Karamollaoğlu Temel Karamollaoğlu’ndan Ayasofya Çıkışı!
Sonraki Haber Volodimir Zelenskiy Rusya, Ukrayna’ya 20’den Fazla İHA ve Füzeyle Saldırdı
Uyku
Doğal Yollarla Serinleyin: Yaz Gecelerinde Rahat Uyku İçin 7 Altın İpucu!
Diğer Haberler
Baba Vanga
Baba Vanga’nın 13 Ağustos 2025 Kehaneti Gündeme Oturdu, Dünya Nefesini Tuttu!
Diğer Haberler
Mutlu Evlilik
Aşkın Formülü Çözüldü! Bilim İnsanları Mutlu Evliliğin Sırrını Açıkladı!
Diğer Haberler
Makyaj
Çarpıcı Veriler Ortaya Çıktı: TikTok Genç Kızları Nasıl Etkiliyor?
Diğer Haberler
Mutluluk
Psikologlar Açıklıyor: Ömür Boyu Mutlu Olmanın Kuralları!
Diğer Haberler
Siyaset AlemiSiyaset Alemi
© Copyright 2022, Siyaset Alemi Tüm Hakları Saklıdır.
  • Kullanım Şartları
  • KÜNYE
  • İletişim